Regulamin VII Powiatowego Konkursu Wiedzy o Świecie Komputerów
dla uczniów klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej
w roku szkolnym 2020/2021
- Organizator przesyła do każdej szkoły zagadnienia do opracowania przez uczniów. Uczestnik wybiera jedno z sześciu zagadnień i opracowuje je zgodnie z wytycznymi dostarczonymi wraz z zagadnieniami. Wskazane jest, aby prace uczestników z jednej szkoły traktowały o różnych zagadnieniach z puli proponowanych tematów. Opracowane zagadnienia należy odesłać do Zespołu Szkół Nr 2 w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2021 r do sprawdzenia.. Adres do wysyłki: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
-
Komisja ocenia prace i wskaże finalistów rywalizacji.
-
Komisja Konkursowa przyznaje I, II i III miejsce oraz wyróżnienia, które wręczy w dniu rozstrzygnięcia konkursu.
-
Komisja konkursowa sprawdzi prace do dnia 24 maja 2021 r. i wskaże laureatów.
-
Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się w 25 maja 2021 r. drogą mailową. O dokładnym terminie i nazwiskach finalistów szkoły będą poinformowane w stosownym terminie.
Trzech uczniów z najwyższą liczbą punktów po etapie szkolnym przechodzi do etapu finałowego konkursu. Zadaniem tych uczniów jest opracowanie jednego z kilku poniższych zagadnień z branży komputerowej.
Tematy zagadnień:
-
Na czym polega recykling i utylizacja złomu elektronicznego, w tym złomu komputerowego, jakie metale i w jakich ilościach mogą być pozyskiwane? Czy ten biznes się opłaca?
-
Jakimi technologiami posługują się firmy odzyskujące metale ze złomu elektronicznego? Opisz te technologie.
-
Rodzice chcą kupić używany komputer do użytku domowego za 1000 zł.
Doradź, na co muszą zwrócić uwagę oraz uzasadnij swoje sugestie. -
Jakie parametry powinien mieć sprzęt komputerowy przeznaczony dla:
-
grafika komputerowego
-
pracownika biurowego
-
gracza
-
programisty
-
dźwiękowca.
Wybierz odbiorcę i dobierz w zależności od przeznaczenia odpowiedni monitor, elementy jednostki centralnej, niezbędne urządzenia peryferyjne (takie jak głośniki, drukarka itp.)
-
Jakie znasz alternatywne systemy operacyjne oprócz Windows? Jakie są między nimi różnice i podobieństwa? Jaka jest ich dostępność, bezpieczeństwo, cena, wygoda i łatwość obsługi, jak zmieniał się udział w rynku na przestrzeni lat, jakie platformy sprzętowe obsługują?
-
Czy warto uczyć się języków programowania? Jakich języków chciałbyś się nauczyć? Dlaczego? Jakie są podobieństwa i różnice między poszczególnymi językami programowania? Czy języki różnią się zastosowaniami, złożonością, obsługiwanym środowiskiem itd. Omów te podobieństwa i różnice.
Praca powinna zawierać:
-
Na arkuszu formatu A4, w lewym górnym rogu należy umieścić: nazwisko i imię, oznaczenie szkoły oraz nazwisko i imię opiekuna (nauczyciela).
-
Poniżej na środku temat zagadnienia.
-
Temat i dane uczestnika powinny być napisane czcionką Times New Roman 14 pt.
-
Tekst powinien być napisany czcionką Times New Roman 12pt, z interlinią 1,5 wiersza. Praca może zawierać rysunki, schematy, fotografie, wykresy, arkusze, tabele itp.
-
Na końcu pracy proszę o umieszczenie literatury, na podstawie której pisana była praca.
Pracę należy przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 15 maja 2021r.
Poniżej podano przykładową literaturę do powyższych zagadnień. Są to powszechnie dostępne źródła informacji. Ze względu na mnogość dostępnych stron internetowych w tej dziedzinie, nie należy się opierać tylko na poniższych, ale odwiedzić również inne dostępne serwisy.
Literatura:
http://www.elektrozlom.pl/index.php
http://utylizacjaelektroniki.pl/
http://elektrosmieci.warszawa.pl/
http://www.akademiaodpadowa.pl/
http://www.e-gospodarkaodpadami.pl/techniki-i-technologie/sposob-myslenia-goraczka-zlota/