Programowanie w języku Python z biblioteką TurtlePomoc:
Python Turtle – instrukcje (przewodnik)
Kurs języka Pythona - grafika żółwia
Środowisko programistyczne Trinket Python Turtle w chmurze lub edytor szkolny Mu (pobierz)
Podstawowy program
import turtle
t=turtle.Turtle()
t.shape('turtle')
Pętla (przykład)
for i in range(4):
t.forward(100)
t.right(90)
Zmienna (przykład)
bok=10
for i in range(18):
t.fd(bok)
t.fd(-bok)
t.rt(15)
bok=bok+10
Funkcje (przykład)
def szesciokat(dlugosc):
for i in range(6):
t,fd(dlugosc)
t.it(60)
szesciokat40)
for i in range(6):
t,fd(dlugosc)
t.it(60)
szesciokat40)
Biblioteka Random i losowe kolorowanie
import turtle
import random
z1 = turtle.Turtle()
z1.speed(0)
for i in range(10):
z1.color(random.choice(['white','red','blue','green','yellow']))
for x in range(4):
z1.forward(100)
z1.right(90)
z1.right(36)
import random
z1 = turtle.Turtle()
z1.speed(0)
for i in range(10):
z1.color(random.choice(['white','red','blue','green','yellow']))
for x in range(4):
z1.forward(100)
z1.right(90)
z1.right(36)
Ćwiczenia:
Narysuj stopień jak poniżej:
Narysuj na środku ekranu koła olimpijskie.