Informatyka praktyczna dla gimnazjalistów
Konkurs plastyczno-cyfrowy dla szkół „Fundusze Norweskie i EOG – o tym się wie!”
Wspólnie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej zachęcamy do udziału w konkursie na cyfrową pracę plastyczną poświęconą Funduszom Norweskim i EOG. Do kreatywnej zabawy zapraszamy nauczycieli, pedagogów oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Zdobądź wiedzę o Funduszach Norweskich i kompetencje cyfrowe!
Ideą konkursu „O tym się wie” jest upowszechnianie wiedzy na temat Funduszy Norweskich i EOG oraz ich wkładu w rozwój ekonomiczny i społeczny Polski. To także szansa dla dzieci i młodzieży na zdobywanie i podnoszenie kompetencji cyfrowych.
Zadaniem uczestników konkursu będzie przygotowanie innowacyjnych i kreatywnych prac plastycznych, wykonanych techniką cyfrową, poświęconych Funduszom Norweskim i EOG oraz ich państwom darczyńcom.
Uczniowie będą musieli zdobyć wiedzę geograficzną, historyczną, społeczną na temat państw darczyńców, Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz programów pomocowych.
Atrakcyjne nagrody
Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Do zdobycia jest łącznie 100 zestawów wyposażenia pracowni multimedialnych – każdy składający się z 16 laptopów. Ponadto każda zwycięska drużyna otrzyma nagrody specjalne w postaci drobnego sprzętu IT.
Fundatorem nagród są Fundusze Norweskie i EOG, pochodzące od państw darczyńców – Norwegii, Islandii i Lichtenstein.
Jak zgłosić się do konkursu?
Prace konkursowe należy zgłaszać do 31 marca 2021 r. przez formularz zamieszczony na stronie.
Na stronie konkursu można znaleźć również inspiracje i podpowiedzi konkursowe dotyczące zarówno tematyki, jak i sposobu wykonania pracy oraz regulamin.
Europejski Tydzień Programowania w naszej szkole
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. Corocznie nasza szkoła bierze aktywny udział w tym projekcie i innych poszerzających kompetencje programistyczne (Konkurs Bóbr, Code Day i innych).
Ciekawe zajęcia, których celem jest zdobycie kluczowych kompetencji: deklaracja zmiennej, wykorzystanie instrukcji warunkowej, projektowanie pętli programistycznej, a nawet projektowanie funkcji i wykorzystanie metod w kodzie programu.
W tym roku proponujemy dla starszych klas naukę programowania w języku Python. Będziemy realizować projekt CodeCombact grając w Loch Kithgarda (zapytaj nauczyciela o kod klasy).
W klasach IV-V proponuję zabawę w projekcie CodeMonkey realizując zadanie Coding Adventure part I.
Najmłodsze klasy i oddziały zapraszam do programowania w projekcie Code.org wykonując zadanie Artysta/Postać
Konieczne do twórczej nauki i zabawy jest znajomość własnego (szkolnego) konta w usłudze Microsoft 365 (pamiętasz login i hasło?).
Internetowy Konkurs Informatyczny
Rozpoczęła się kolejna edycja Internetowego Konkursu Informatyczne dla uczniów SP 1 i SP 2.Na przestrzeni ok 9 miesięcy pojawi sie 9 zadań z różnych dziedzin informatyki min. algorytmiki, kryptologii, programowanie.
Zadania znajdują się na platformie kształcenia zdalnego danej szkoły (e.sp1konstantynow.pl lub e.sp2konstantynow.pl) w kategorii Informatyka - konkurs 2020/2021.
Pierwsze zadanie to prezentacja lub gra na temat różnych aspektów COVID 19.
Zapraszam do udziału i życzę cząstkowych i końcowych sukcesów.