Informatyka praktyczna dla gimnazjalistów
Akademia Cisco - kursy dla uczniów
Od początku października uruchamiamy trzy kursy w ramach Akademii Cisco działającej od wielu lat przy naszej szkole.
Pierwszy, tradycyjny: IT Essentials: PC Hardware and Software (Polski - 5.00). Przeznaczony dla początkujących adeptów technologii IT, zapoznający z problematyką sprzętu i oprogramowania komputerów typu PC. Przykładowe rozdziały: · Montaż komputera, Podstawy systemów operacyjnych, Podstawy sieci, Laptopy Zagadnienia bezpieczeństwa IT i inne.
Drugi, nowość. Ale bardzo na czasie: Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa. Przykładowe rozdziały: Ataki, koncepcje i techniki, Ochrona prywatności i danych...
Trzeci i znów nowość: Wstęp do Internetu Rzeczy (Polski - 1.23). W nim min.: Czym jest IoE?, Filary IoE, Przejście do IoE...
Aby uzyskać prawo uczestnictwa w Akademii należy rozwiązać test wstępny, który znajduję się tutaj.
Ukończenie w terminie jednego z kursów Akademii daje uczniowi certyfikat prestiżowej amerykańskiej firmy z dziedziny IT i najwyższą ocenę z przedmiotu informatyka.
Wszystkie informacje związane z kursami znajdziecie na cisco.sp1konstantynow.pl. lub u nauczyciela.
Zapraszam! Zapewniam - warto!
Regulamin VII Powiatowego Konkursu Wiedzy o Świecie Komputerów
Regulamin VII Powiatowego Konkursu Wiedzy o Świecie Komputerów
dla uczniów klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej
w roku szkolnym 2020/2021
- Organizator przesyła do każdej szkoły zagadnienia do opracowania przez uczniów. Uczestnik wybiera jedno z sześciu zagadnień i opracowuje je zgodnie z wytycznymi dostarczonymi wraz z zagadnieniami. Wskazane jest, aby prace uczestników z jednej szkoły traktowały o różnych zagadnieniach z puli proponowanych tematów. Opracowane zagadnienia należy odesłać do Zespołu Szkół Nr 2 w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2021 r do sprawdzenia.. Adres do wysyłki: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
-
Komisja ocenia prace i wskaże finalistów rywalizacji.
-
Komisja Konkursowa przyznaje I, II i III miejsce oraz wyróżnienia, które wręczy w dniu rozstrzygnięcia konkursu.
-
Komisja konkursowa sprawdzi prace do dnia 24 maja 2021 r. i wskaże laureatów.
-
Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się w 25 maja 2021 r. drogą mailową. O dokładnym terminie i nazwiskach finalistów szkoły będą poinformowane w stosownym terminie.
Trzech uczniów z najwyższą liczbą punktów po etapie szkolnym przechodzi do etapu finałowego konkursu. Zadaniem tych uczniów jest opracowanie jednego z kilku poniższych zagadnień z branży komputerowej.
Tematy zagadnień:
-
Na czym polega recykling i utylizacja złomu elektronicznego, w tym złomu komputerowego, jakie metale i w jakich ilościach mogą być pozyskiwane? Czy ten biznes się opłaca?
-
Jakimi technologiami posługują się firmy odzyskujące metale ze złomu elektronicznego? Opisz te technologie.
-
Rodzice chcą kupić używany komputer do użytku domowego za 1000 zł.
Doradź, na co muszą zwrócić uwagę oraz uzasadnij swoje sugestie. -
Jakie parametry powinien mieć sprzęt komputerowy przeznaczony dla:
-
grafika komputerowego
-
pracownika biurowego
-
gracza
-
programisty
-
dźwiękowca.
Wybierz odbiorcę i dobierz w zależności od przeznaczenia odpowiedni monitor, elementy jednostki centralnej, niezbędne urządzenia peryferyjne (takie jak głośniki, drukarka itp.)
-
Jakie znasz alternatywne systemy operacyjne oprócz Windows? Jakie są między nimi różnice i podobieństwa? Jaka jest ich dostępność, bezpieczeństwo, cena, wygoda i łatwość obsługi, jak zmieniał się udział w rynku na przestrzeni lat, jakie platformy sprzętowe obsługują?
-
Czy warto uczyć się języków programowania? Jakich języków chciałbyś się nauczyć? Dlaczego? Jakie są podobieństwa i różnice między poszczególnymi językami programowania? Czy języki różnią się zastosowaniami, złożonością, obsługiwanym środowiskiem itd. Omów te podobieństwa i różnice.
Praca powinna zawierać:
-
Na arkuszu formatu A4, w lewym górnym rogu należy umieścić: nazwisko i imię, oznaczenie szkoły oraz nazwisko i imię opiekuna (nauczyciela).
-
Poniżej na środku temat zagadnienia.
-
Temat i dane uczestnika powinny być napisane czcionką Times New Roman 14 pt.
-
Tekst powinien być napisany czcionką Times New Roman 12pt, z interlinią 1,5 wiersza. Praca może zawierać rysunki, schematy, fotografie, wykresy, arkusze, tabele itp.
-
Na końcu pracy proszę o umieszczenie literatury, na podstawie której pisana była praca.
Pracę należy przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 15 maja 2021r.
Poniżej podano przykładową literaturę do powyższych zagadnień. Są to powszechnie dostępne źródła informacji. Ze względu na mnogość dostępnych stron internetowych w tej dziedzinie, nie należy się opierać tylko na poniższych, ale odwiedzić również inne dostępne serwisy.
Literatura:
http://www.elektrozlom.pl/index.php
http://utylizacjaelektroniki.pl/
http://elektrosmieci.warszawa.pl/
http://www.akademiaodpadowa.pl/
http://www.e-gospodarkaodpadami.pl/techniki-i-technologie/sposob-myslenia-goraczka-zlota/
Konkurs plastyczno-cyfrowy dla szkół „Fundusze Norweskie i EOG – o tym się wie!”
Wspólnie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej zachęcamy do udziału w konkursie na cyfrową pracę plastyczną poświęconą Funduszom Norweskim i EOG. Do kreatywnej zabawy zapraszamy nauczycieli, pedagogów oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Zdobądź wiedzę o Funduszach Norweskich i kompetencje cyfrowe!
Ideą konkursu „O tym się wie” jest upowszechnianie wiedzy na temat Funduszy Norweskich i EOG oraz ich wkładu w rozwój ekonomiczny i społeczny Polski. To także szansa dla dzieci i młodzieży na zdobywanie i podnoszenie kompetencji cyfrowych.
Zadaniem uczestników konkursu będzie przygotowanie innowacyjnych i kreatywnych prac plastycznych, wykonanych techniką cyfrową, poświęconych Funduszom Norweskim i EOG oraz ich państwom darczyńcom.
Uczniowie będą musieli zdobyć wiedzę geograficzną, historyczną, społeczną na temat państw darczyńców, Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz programów pomocowych.
Atrakcyjne nagrody
Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Do zdobycia jest łącznie 100 zestawów wyposażenia pracowni multimedialnych – każdy składający się z 16 laptopów. Ponadto każda zwycięska drużyna otrzyma nagrody specjalne w postaci drobnego sprzętu IT.
Fundatorem nagród są Fundusze Norweskie i EOG, pochodzące od państw darczyńców – Norwegii, Islandii i Lichtenstein.
Jak zgłosić się do konkursu?
Prace konkursowe należy zgłaszać do 31 marca 2021 r. przez formularz zamieszczony na stronie.
Na stronie konkursu można znaleźć również inspiracje i podpowiedzi konkursowe dotyczące zarówno tematyki, jak i sposobu wykonania pracy oraz regulamin.